Poznaj sekrety udanego strzyżenia

Poznaj sekrety udanego strzyżenia
Jak porozumieć się z fryzjerem i jak oswoić klientkę? Oto kilka rad, co robić podczas wizyty w salonie, by jej efektem była fryzura dokładnie odpowiadająca oczekiwaniom i potrzebom osoby oddającej się w ręce stylisty.

Po pierwsze fryzjer powinien się przedstawić. Klientka będzie wiedziała, z kim ma do czynienia i do kogo wrócić. Jeśli będzie zadowolona z wizyty to dobra reklama pocztą pantoflową warta jest o wiele więcej, niż ta w mediach. Uśmiech i podanie imienia zawsze zmniejsza dystans i poprawia zaufanie między ludźmi.


Konsultacja przed myciem
W wielu salonach usługę rozpoczyna się od mycia głowy. Tymczasem powinna je poprzedzać obserwacja, jak włosy układają się na sucho, diagnoza ich stanu, stwierdzenie, jaką mają strukturę, jaka fryzura będzie pasować do kształtu twarzy danej osoby, a nawet koloru jej oczu czy cery. Inaczej bardzo łatwo popełnić błąd – obciąć włosy za krótko, nierówno (bo na przykład jedna strona faluje mocniej od drugiej lub w nieoczekiwanym miejscu tworzy się wicherek) lub po prostu inaczej, niż wyobraża to sobie klientka. Zanim rozpocznie się usługa, ustalmy też jej cenę.


Mycie głowy kosmetykami profesjonalnymi jest punktem obowiązkowym wizyty w salonie. Nie powinno się strzyc suchych włosów. Taka sytuacja może mieć miejsce tylko wtedy, kiedy na długich i prostych włosach skracamy końcówki o centymetr. W innym wypadku narażamy się na powstanie schodków albo dziur w linii fryzury.


Fryzura ze zdjęcia
Strzyżenie ułatwia przyniesienie zdjęcia fryzury, jakiej życzy sobie klientka. Nawet jeśli efekt jest niemożliwy do uzyskania na włosach danej osoby, łatwiej określić, w jakim kierunku powinna podążać fryzura. Łatwiej się też porozumieć, jeśli w salonie fryzjerskim oprócz kosmetyków profesjonalnych na półkach znajdują się również katalogi, plakaty lub czasopisma branżowe. Często okazuje się, że włosy, które klientka opisuje jako długie do ramion, sięgają do połowy łopatek. Dobrym rozwiązaniem jest też pokazanie ręką, w którym miejscu ma kończyć się fryzura. Pozwala to uniknąć nieporozumień i często prowadzi do dalszej weryfikacji cięcia. Jeżeli czujemy, że cokolwiek odnośnie strzyżenia czy uczesania jest jeszcze niejasne, lepiej dopytać kilka razy o to samo, niż popełnić błąd.


Dobrze, gdy pod koniec wizyty fryzjer pomaga klientce dobrać odpowiednie kosmetyki profesjonalne do stylizacji czy pielęgnacji, na przykład Matrix Biolage. Nie powinien proponować od razu całego asortymentu, ale wybrać na początek jeden lub dwa produkty, po zastosowaniu, których różnica w stanie włosów będzie najbardziej zauważalna. Dzięki takiej obsłudze klientki chętnie wrócą do salonu i przyprowadzą do niego swoje przyjaciółki.

 

Napisz komentarz
Aby komentować musisz być Połącz używając konta na Facebook
Magazyn
Moda
w prasie
Ostatnio komentowane profile
Ostatnio dodane zdjęcia
beModels.pl © 2000-2020 Agencja Kreatywna INTEREK. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.